MikaWebsite[.Com!] Forum
Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.

MikaWebsite[.Com!] Forum

Le 1er forum sur Mika en France

AccueilRechercherDernières imagesS'enregistrerConnexion
Le Deal du moment :
Code promo Nike : -25% dès 50€ ...
Voir le deal

"Ur so gay": Kate Perry & Mika

+62
pimousse
angel
Gladys
wiki_08
GK
Virgin-I
Caloute
christina83
Pamette
Steph
baby doll
Ilatsu8
2mel3
ana-mika
mika je t'adore
Shoupii-x3
Séverine
Pigmotte
DBY
rosetta
so-crazy
ighins
mikanette
presci31
thepopcandy
fanny family
Jamakkronic
BICHE
h-3m.
lululitalienne
Orphée
touie
foudre53
anne-etmoi-
chopotte
Lucy29
Pounette
olga
mlanie
sophie
johan
melie
lillibet
Kitchou
livia
fan2mika59
Samia
Youstine
Happy
celine.s
Arnaud
x-mika5-x
Nnch
Adeline
crazy-of-mika
emylyne
Jess
Antoine
croce
slavie
mikalebolibannais
*AS*
66 participants
Aller à la page : 1, 2, 3 ... 8 ... 16  Suivant
AuteurMessage
*AS*

*AS*

Féminin

"Ur so gay": Kate Perry & Mika Empty
MessageSujet: "Ur so gay": Kate Perry & Mika   "Ur so gay": Kate Perry & Mika Icon_minitimeDim 25 Nov 2007 - 1:26

You Probably Think This Song is About You
Katy Perry's new single, "Ur So Gay," references H&M, vegetarianism, and guy-liner. But the loopy young popstress isn't talking about boys who likes boys. Jason Lamphier

Think quirky singer Katy Perry's new song, "Ur So Gay" (now available on iTunes), is an ode to her beloved gay pals? Think again. We caught up with the rising young pop star (and friend of Mika) to get the inside story on the cheeky single -- which is actually about her straight, guy-liner-wearing ex-boyfriend -- and her love for Freddie Mercury, Alexander McQueen, and her "main gay," actor Markus Molinari.

You’ve performed with Mika. How did you meet him?

I met him when he was making his record [Life in Cartoon Motion]. My producer, Greg Wells, told me I had to meet him. I fell in love with him and brought him out everywhere with me in L.A., telling everyone they had to me him. Nobody listened, and now he’s Mika.

Why were you so drawn to him?
Mika’s a lot like Freddie Mercury, and Freddie is my idol. He’s so fun and has amazing energy. I love “Big Girl (You Are Beautiful)” -- it’s like [Queen’s] “Fat-Bottom Girls.”

Why the affinity for Queen?
[Mercury’s] songs are insane. There’s always a good story. I’m a big believer in good storytellers, especially in songs. “Killer Queen” is my song; I feel like he wrote it about me. He was so flamboyant -- he didn’t give a ****. He was theatrical and always himself.

You’ve been compared to Avril Lavigne. How do you feel about this comparison?
I don’t care. It’s OK when I putting out my first [album] that people compare me to someone, then they’ll get their own handle on what I’m doing. Avril has an insane voice, and I’m a fan of her really good songs. I used to be intimidated by girls in the pop music industry, but now I think I’ve found my voice. It’s not a competition; it’s about the songs.

What distinguishes you from the pack of young female pop singers?
Well, I don’t take myself very seriously. I think some people forget about having a sense of humor. I also do a lot of my own songwriting. I wanna tell stories and make it cool to be a pop star again. It doesn’t seem cool anymore. I wanna be Wonder Woman.

You have this song, “Ur So Gay,” which is a kiss-off to your ex-boyfriend. What’s the story there?
It stems from heartbreak, like most good songs. You know those relationships where it takes like nine months to dump someone? It was like that. I was home last winter, and my roommate and I were having dinner. I didn’t have a chorus for the song, but I played her the verse. I said, “I don’t even know what to say. He’s just so gay.” She’s like, “Why don’t you just say that?” I said, “Thank you, that’s what I’m gonna say.” It’s about guys with guy-liner that use flat irons.

Do you think he’s actually gay?
No, he’s not.

So why’s that the first adjective that popped into your mind?
Umm… Well, it’s just a saying. It’s like calling someone a "biiitch.” You’re like, “Hey, biiitch!” It just felt appropriate.

Do you think the song will be offensive to your gay listeners?
I think when everyone hears it, they’ll laugh. It’s very funny and positive and kitsch. It’s what Barbra Streisand would be singing if she were my age, I’d hope. I’m getting good energy from it.

You mention your ex hanging himself with an H&M scarf, vegetarianism, electric cars, and makeup. So this song is packed with gay stereotypes.
Is it?
That just explains my ex-boyfriend.

Are you concerned about this single being controversial because you’re reinforcing gay stereotypes?
No, I think gay people have a wonderful sense of humor. I think they’ll get it and embrace it. It’s an anthem for power of the people -- for females, gays, exes, anybody who’s been broken up with that wants to get over a guy.

You would make a distinction between the traditional definition of gay -- what your gay friends would use -- and the definition you’re using here? How would you define the term gay as used in this song?
The song is just my emotionalizing about my ex. There’s no negative connotation. I always have a great sense of humor in life and in my songs. I think when people hear it, they’re empowered by it.

Do you use the term bitch as freely?
Oh yeah, biiitch! I have a bad mouth. When I had meetings with people for a reality show, I was thinking they wouldn’t want to do something with me. I think the only network I could probably be on is Bravo.

You realize Bravo is the favorite channel of many gays. And you wanna be Freddie Mercury and Wonder Woman. Katy, you very well may be a gay man trapped inside a female body.
There is a little gay man trapped inside me! I was a little suppressed in my life growing up, and people who are suppressed break out and spread their wings and are more flamboyant than the rest. We have a lot in common.

What did Mika say about “Ur So Gay”?
He laughed. I came home one night, and he was signed on to Instant Messenger. He wrote, “That ‘Ur So Gay’ song is amaaazing. I got the master’s approval.

You’ve called yourself a “clothes whore.” Weren’t you attending fall fashion shows with [gay Summerland actor] Markus Molinari?
He’s my main gay. I met him through the ex-boyfriend I wrote the song about. We went to Tokyo together, and we’re in New York all the time. We were up till four in the morning playing WE tennis last night. We’re like each other, but in different bodies.

Do you help him dress?
We help each other and coordinate the outfits.

As a faux couple, what style do you opt for? Who are your favorite designers?
I opt for the Lolita look mostly. I’m wearing a bathing suit sitting in my management office right now. Very 1940s. I love Alexander McQueen, Lanvin, anything vintage, Coquette in L.A. I like things that are one of a kind. They fit my attitude.

How do you like to see men dress?
I like to see them reflect their personalities. Markus is always in a sports coat, patent leather shoes, a fedora, or a scarf that I always take off him. He’s always ready for a Chanel party. He always has a bow-tie on. I like guys dressed up, but I also like the hip-hop guys, how they’re busting out all the neon and crazy-ass shoes.

Would you consider yourself -- and I don’t like this term -- a fag hag?
I don’t like that term either. If you wanna have fun and be spontaneous and get on a flight to Paris tomorrow, I’m down. Let’s be friends. Usually those people are gay.

To hear Katy Perry's new single, "Ur So Gay," head to iTunes or visit http://www.myspace.com/katyperry .

Bon, pour la trad, j'ai pas le temps, et en plus j'ai pas tout capté. Je demande des éclaircissements aux Américaines.
Revenir en haut Aller en bas
mikalebolibannais

mikalebolibannais

Féminin

MessageSujet: Re: "Ur so gay": Kate Perry & Mika   "Ur so gay": Kate Perry & Mika Icon_minitimeDim 25 Nov 2007 - 1:31

ouai ba c'est pas moi qui va t'aidé lol
http://www.mikalebolibannais.skyblog.com
slavie

slavie

Féminin

MessageSujet: Re: "Ur so gay": Kate Perry & Mika   "Ur so gay": Kate Perry & Mika Icon_minitimeDim 25 Nov 2007 - 1:35

Allez, sortez les dicos les z'enfants! Laughing
croce

croce

Féminin

MessageSujet: Re: "Ur so gay": Kate Perry & Mika   "Ur so gay": Kate Perry & Mika Icon_minitimeDim 25 Nov 2007 - 1:45

Sympa cette itw ^^

Ca donne envie de l'écouter cette fameuse kate perry Mr Green L'a l'air space quand même ^^
mikalebolibannais

mikalebolibannais

Féminin

MessageSujet: Re: "Ur so gay": Kate Perry & Mika   "Ur so gay": Kate Perry & Mika Icon_minitimeDim 25 Nov 2007 - 2:42

oui c 'est vrai
*AS*

*AS*

Féminin

MessageSujet: Re: "Ur so gay": Kate Perry & Mika   "Ur so gay": Kate Perry & Mika Icon_minitimeDim 25 Nov 2007 - 3:01

Vous pensez probablement que cette chanson est pour vous.
Le nouveau titre de Katy Perry, “Tu es si gay”, fait référence à H&M, végétarisme, et ??? (mec à eye liner???). Mais la jeune fofolle de la pop ne parle pas de garçons qui aiment les garçons. Jason Lamphier

Penser que la nouvelle chanson de KP, Ur so gay (dispo sur I-tunes) est une ode à ses potes gays chéris? Repensez y. Nous avons attrapé au vol la jeune pop star (et amie de Mika) pour connaître de l’intérieur l’histoire de ce single osé, qui parle vraiment de son ex, hétéro portant de l’eye liner, et de son amour pour Freddy Mercury, Alexander McQueen, set son ami gay le plus proche, l’acteur Markus Molinari.

Tu as chanté avec Mika. Comment l’as-tu rencontré?
Je l’ai rencontré quand il réalisait son album. Mon producteur, Greg Wells m’a dit que je devais le rencontrer. Je suis tombée amoureuse de lui, et l’ai emmené partout avec moi à Los Angeles, disant à tout le monde qu’ils devaient le rencontrer. Personne n’a écouté, et maintenant il est MIKA.

Pourquoi as-tu tant été attirée/ convaincue par lui ?
Mika ressemble bcp à Mercury, qui est mon idole. Il est tellement marrant et plein d’énergie. J’aime Big girl, ça ressemble à une chanson de Queen.

Après elle raconte pourquoi elle aime Queen, de sa comparaison avec Avril Lavigne, de sa particularité parmi ses semblables…

Cette chanson met la pâtée à ton ex. quelle est l’histoire?
Ca parle de rupture, comme la plupart des bonnes chansons. Tu sais, le genre de relations où tu mets 9mois à casser? C’était comme ça.
Blabla. J’ai dit à ma coloc que “je ne sais juste pas quoi dire. Il est juste si gay ». Ma coloc a répondu: “ purquoi tu ne dis pas ça ? ». blabla.

Tu penses vraiment qu’il est gay ?
Non.

Alors pourquoi est-ce le 1er adjectif qui te soit venu à l’esprit ?
C’est juste une façon de parler. Blabla.

Après, plein de questions sur ses fans gays : vont-ils être vexés car elle renforce les stéréotypes, etc ? Elle pense que ça va les faire marrer. Elle explique qu’elle cause comme un chartier, et que bitch a sa préférence, que personne à la tv n’oserait la faire passer à l’antenne.

Tu veux être Freddy et Wonder woman. Tu pourrais bien être un homme gay coincé dans un corps de femme.
Oui. Là elle explique qu’elle a souffert plus jeune et que cette sorte de personne déploie ses ailes de façon plus flamboyante que les autres.

Qu’est-ce que Mika a dit sur ta chanson ?
Il a ri. Un soir en rentrant, il était connecté à msn. Il a écrit que la chanson était géniale. J’ai l’accord du maître.

Après elle parle de son pote, l’acteur gay Markus Molinari, dont elle est super proche.
mikalebolibannais

mikalebolibannais

Féminin

MessageSujet: Re: "Ur so gay": Kate Perry & Mika   "Ur so gay": Kate Perry & Mika Icon_minitimeDim 25 Nov 2007 - 3:10

je veux l'adresse MSN a mika !!
slavie

slavie

Féminin

MessageSujet: Re: "Ur so gay": Kate Perry & Mika   "Ur so gay": Kate Perry & Mika Icon_minitimeDim 25 Nov 2007 - 3:12

mikalebolibannais a écrit:
Et ses clés d'appart aussi.
croce

croce

Féminin

MessageSujet: Re: "Ur so gay": Kate Perry & Mika   "Ur so gay": Kate Perry & Mika Icon_minitimeDim 25 Nov 2007 - 3:12

Fais la queue Laughing

Tak AS! Smile
slavie

slavie

Féminin

MessageSujet: Re: "Ur so gay": Kate Perry & Mika   "Ur so gay": Kate Perry & Mika Icon_minitimeDim 25 Nov 2007 - 3:14

Bon ben je file vers Luke alors.. j'vous laisse Penniman!
Merci pr la traduc AS.
Antoine
Administrateur
Administrateur
Antoine

Masculin

MessageSujet: Re: "Ur so gay": Kate Perry & Mika   "Ur so gay": Kate Perry & Mika Icon_minitimeDim 25 Nov 2007 - 3:42

Moi je l'ai... héhéhéhé
http://www.mikawebsite.com
Jess

Jess

Féminin

MessageSujet: Re: "Ur so gay": Kate Perry & Mika   "Ur so gay": Kate Perry & Mika Icon_minitimeDim 25 Nov 2007 - 3:50

Merci pr la traduc' AS !
Ha je ne pensais pas que Mika pouvait avoir une adresse msn ^^
*AS*

*AS*

Féminin

MessageSujet: Re: "Ur so gay": Kate Perry & Mika   "Ur so gay": Kate Perry & Mika Icon_minitimeDim 25 Nov 2007 - 6:04

Il paraît qu'il a un mac et qu'il est sur iChat (une forme de msn pour mac je crois...)
Antoine tu prends des risques en disant ça!
emylyne

emylyne

Féminin

MessageSujet: Re: "Ur so gay": Kate Perry & Mika   "Ur so gay": Kate Perry & Mika Icon_minitimeDim 25 Nov 2007 - 8:49

pas cool Antoine la! tu va en faire souffrir plus d'une!!! et pour les clefs, ben la ligne va s'étendre jusqu'ici...c'est pas peu dire!

merci AS pour le texte et la traduc, c'est tres gentil! que ferais-je sans toi!!!
http://www.myspace.com/simplyemylyne
crazy-of-mika

crazy-of-mika

Féminin

MessageSujet: Re: "Ur so gay": Kate Perry & Mika   "Ur so gay": Kate Perry & Mika Icon_minitimeDim 25 Nov 2007 - 10:58

C'est pas vrai ? antoine a son adresse ? j'crois qu'au prochain concert si jte vois ... :p
http://mika-l0llip0p.skyblog.com
Adeline

Adeline

Féminin

MessageSujet: Re: "Ur so gay": Kate Perry & Mika   "Ur so gay": Kate Perry & Mika Icon_minitimeDim 25 Nov 2007 - 11:30

*AS* a écrit:
.

Non.

Rolling Eyes .

Antoine, tu sais que j'tadore... Mr Green
http://www.myspace.com/adeline59
Nnch

Nnch

Féminin

MessageSujet: Re: "Ur so gay": Kate Perry & Mika   "Ur so gay": Kate Perry & Mika Icon_minitimeDim 25 Nov 2007 - 11:32

Haan merci AS Mr Green
x-mika5-x

x-mika5-x

Féminin

MessageSujet: Re: "Ur so gay": Kate Perry & Mika   "Ur so gay": Kate Perry & Mika Icon_minitimeDim 25 Nov 2007 - 11:37

antoine tu as son adress msn et bin ... tu me fait souffir !
http://x-mika5-x.skyblog.com
Arnaud

Arnaud

Masculin

MessageSujet: Re: "Ur so gay": Kate Perry & Mika   "Ur so gay": Kate Perry & Mika Icon_minitimeDim 25 Nov 2007 - 12:03

Adeline a écrit:
*AS* a écrit:
.

Non.

Rolling Eyes .

Ils ne parlent pas de Mika là, hein ! Ils parlent de l'ex-copain de la fille qui est le sujet de sa chanson Wink
celine.s

celine.s

Féminin

MessageSujet: Re: "Ur so gay": Kate Perry & Mika   "Ur so gay": Kate Perry & Mika Icon_minitimeDim 25 Nov 2007 - 12:06

merci pour l'interview !
Happy

Happy

Féminin

MessageSujet: Re: "Ur so gay": Kate Perry & Mika   "Ur so gay": Kate Perry & Mika Icon_minitimeDim 25 Nov 2007 - 12:35

merci !!!

moi nn plus je pensez pas qu'il va souvant sur msn !!!
Mais mika a dit qu'il est iccapable d'ecrir donc je sais pas comment il se debrouille sur msn !!
vous pensez qu'il est connecté souvant ? lol
x-mika5-x

x-mika5-x

Féminin

MessageSujet: Re: "Ur so gay": Kate Perry & Mika   "Ur so gay": Kate Perry & Mika Icon_minitimeDim 25 Nov 2007 - 12:55

non vu que il fait plein de tourné je pense qu'il y est rarement c'est mon avis !
http://x-mika5-x.skyblog.com
Youstine

Youstine

Féminin

MessageSujet: Re: "Ur so gay": Kate Perry & Mika   "Ur so gay": Kate Perry & Mika Icon_minitimeDim 25 Nov 2007 - 13:02

Et Yous' cria :
Annnttoiiiiinnnnnneee ramene ta fraiiiseeeee !!!!!!!!!!!!!!!!!
Et là, Krangourou sa ramenera !

Mr Green Mr Green Mr Green

Ne me dit pas que c'est vrai Antoine ... affraid

Merci pour l'interwiew !!! Elle est pas mal je trouve ! par contre j'ai eu peur quand elle a dit qu'elle était tombée amoureuse de lui , j'ai eu du mal à comprendre sur le coup .... Laughing
http://youstine.canalblog.com/
Samia

Féminin

MessageSujet: Re: "Ur so gay": Kate Perry & Mika   "Ur so gay": Kate Perry & Mika Icon_minitimeDim 25 Nov 2007 - 13:19

Merci pour l'itw ^^
Elle a l'air cool c'te chanteuse ^^
Haaan pis Mika à msn.. Haaaaaaaaaaan Mr Green

Antoine a écrit:

Moi je l'ai... héhéhéhé

Moi j'te crois pas Mr Green .
(... Mr Green )
fan2mika59

fan2mika59

Féminin

MessageSujet: Re: "Ur so gay": Kate Perry & Mika   "Ur so gay": Kate Perry & Mika Icon_minitimeDim 25 Nov 2007 - 13:51

oh lala Mika qui a msn j'en revient pas !
Antoine t'es en train de tous nous faire souffrir là !
Contenu sponsorisé

MessageSujet: Re: "Ur so gay": Kate Perry & Mika   "Ur so gay": Kate Perry & Mika Icon_minitime

"Ur so gay": Kate Perry & Mika
Page 1 sur 16Aller à la page : 1, 2, 3 ... 8 ... 16  Suivant